.

.

Search This Blog

Category

Friday, September 09, 2011

macam mane ngan raye korang?




‘selamat hari raya!’

Ehem2. Takyah la korang nak cakap aku dah terlambat nak ucap hari raya, sebab raya kan sebulan.. (ni la ayat cover sebab memang terlambat pun.)



Raye korang camne? Aku agak mesti meriah gak.
Raya aku? Haa.. lagi meriah. Meriah giler tau. Memang giler la meriahnye. Sebab pe? Meh nak citer.

Baju raya?
Aku ade baju kurung sepasang ngan baju seluar sepasang. Tapi yang tu ok, aku tak kesah sangat sebab at least ade gak baju raye. Ade sesetengah orang tu takde baju raye pun kan? Syukur lahh.

Mercun?
Haa yang ni paling aku frust. Aku langsung takde mercun nak main. Jeles sane sini dengar ‘kebaboomm’. Dalam hati menggelepar aku nak berperang ngan jiran2 aku yang agak senget tu. Tapi terpakse pendam je hati yang luke ni.

Beraya?
Aku langsung tak kemana2 tahun ni. Just gi umah sedara je 2-3 buah rumah. Takde mase, mase aku sibuk berangan pasal duit raye je manjang. Sedar2 dah pagi esok balik dah. Orang yang datang melawat umah aku pun takde, yang penuhnye time raye pertama je. Raya kedua? Hampeh. Seterusnye pun camtu.

Gambar raya?
Langsung tak snap. =(

Cuti?
Seminggu je. Langsung tak puas duk umah walaupun terpaksa ngadap muke adik aku yang agak sengal tu. Nak cuci mate cari lelaki2 hensem pun tak sempat.

Yang paling penting sekali,


Duit raya?


Ciput!!! Aku berhak lagi dapat duit raya tau!


Tapi aku tetap seronok sebab still dapat berkumpul satu family walaupun sekejap. Ok la tu kan?






- RAJIHAH RAZALI - BOLEH PANGGIL GEE - COMPUTER SCIENCE STUDENT - COMEL - GATAL - SOMBONG - ANNOYING - COLOURFUL - KECIK -

0 comment:

::link exchange::

::LINK EXCHANGE:::

 
.Rajihah_Razali. Powered by Blogger.


Related Posts with Thumbnails

Popular Posts

Add, Follow & Share
Bookmark and Share
Get This Gadget