.

.

Search This Blog

Category

Saturday, June 07, 2014

Cubaan pecah masuk rumah aku



ASSALAMUALAIKUM.


Entri akhir-akhir ni asyik citer pasal aku je kan. Kali ni pun nak story
pasal aku jugak. Takpelah skali skale ape salahnye kan ?

Ni nak citer satu benda, cerita yang menyambung dari balik umrah hari tu.
ceritanya bermula begini.........

Jeng ! Jeng ! Jeng !

Dua hari selepas aku balik dari umrah kalau tak silap, malam tu aku
nak jemur baju. Dalam pukul 9 lebih gitu.

Tempat jemur baju aku ni, tingkat atas. Die kene masuk tembus bilik mak aku dulu
baru jumpe tempat tu. Mase tu ayah ngan abang aku pegi beli barang, mak kat dapur, adik
depan tv dan abang sorang lagi dalam bilik. semuanye duk tingkat bawah, jadi aku sorang
je lah tingkat atas, nak gi jemur baju nih..


Aku buke lampu, tap! sekaligus buke pintu serentak. Tibe-tibe aku ternampak seseorang
berlari membelakangi aku, dan gedebekkk! die terjatuh. Tak sampai sesaat die bangun balik
dan sambung berlari sambil turun melalui koridor tu, kire macam aksi dalam filem lawan
la, time kene kejar ngan penjahat, lompat situ, lompat sini.

Reaksi aku ? Tengok jeee... Dalam pikiran ni,

"Sape die tu ?"
"Budak-budak nakal ke ?"
"Die buat ape kat sini ?"

Bile mamat tu dah sampai bawah, eh baru perasan die nak pecah rumah.
Pakai t-shirt ngan seluar hitam, orangnye tak cukup inci je.
Disebabkan terlalu blur, aku just mampu tengok je. Kalau tak, memang sempat
sangat aku nak ambik segala alatan yang ade pastu pukul die gedebukk gedebekk
sepuas hati. At least ade jugak tindakan, ni biarkan je die terlepas.


Bile disiasat, ade wayar yang ade kat tempat jemur baju aku tu, tapi yang dah dipotong
pendek kat berhampiran pintu. Maknenye die memang hampir sangat lah nak cungkil
pintu, dan mungkin die ade pisau untuk potong wayar tu.


Amende yang pentingnye kat sini, masa aku pegi Mekah tu, kat rumah aku
hanya tinggal kakak aku dan anaknye yang usia setahun lebih. Bayangkan kalau
die pecah rumah masa kitorang di Mekah ? Astafirullah.. 

Alhamdulillah takde berlaku mende yang tak diingini, dan harap dijauhkan.
zaman sekarang dah tak macam dulu, macam-macam boleh terjadi. Harap
berhati-hati lah walau di mana jua anda berada.






- RAJIHAH RAZALI - BOLEH PANGGIL GEE - COMPUTER SCIENCE STUDENT - COMEL - GATAL - SOMBONG - ANNOYING - COLOURFUL - KECIK -

0 comment:

::link exchange::

::LINK EXCHANGE:::

 
.Rajihah_Razali. Powered by Blogger.


Related Posts with Thumbnails

Popular Posts

Add, Follow & Share
Bookmark and Share
Get This Gadget