.

.

Search This Blog

Category

Thursday, June 12, 2014

Tips hilangkan ngantuk saat buat keje


Korang sedang memandu ataupun tengah buat esaimen ke, keje ke,
report ke, tapi mata tu hampir jatuh ke bumi dah.

Macam mana cara nak ilang ngantuk supaya boleh teruskan tugas eh ?







1. Penah tengok citer Mr Bean Holiday ? Hah Mr Bean pun ade bagi tip taknak bagi mengantuk. Ambik batang mancis lepas tu tongkat je lah mate korang tuh.


2. Beremosi. Kejap-kejap nangis, kejap-kejap ketawa, kejap-kejap marah, kejap-kejap jatuh cinta kat kerusi, meja, lampu, dashboard walaupun tanpa sebab. Bile dah beremosi konpem-kompen tak ngantuk.



3. Tarik bulu idung. Disamping dapat meluaskan kuasa hidu, tugas korek idung jugak senang sebab takde gangguan bulu idung. Ngantuk ilang, hidung berkembang.

4. Makan telur rebus dan kentutlah sepuas-puasnya. Aroma kentut korang tu menghilangkan kesan mengantuk korang.



5. Dengar lagu-lagu klasik zaman dulu yang suara masih halus-halus tu. Ngantuk tiada, telinga berdarah.

6. Panggil hantu, boleh buat teman dating ke, nyanyi ABC ke, main aucak-aucak ke, berkasih sayang ke, sweeeeet gituu.




7. Dengar lagu Baby - Justin Bieber.

8. Menggeletek diri sendiri dan menggelupur seorang diri.

9. Menjawab soalan calculus, java, c++.


10. Tonton gelagat Mak Cik Ros Kilauan Emas di tv atau henpon korang. Cara ni adalah yang terbaik !






- RAJIHAH RAZALI - BOLEH PANGGIL GEE - COMPUTER SCIENCE STUDENT - COMEL - GATAL - SOMBONG - ANNOYING - COLOURFUL - KECIK -

1 comment:

Najiha Sabri said... at Jun 13, 2014, 7:45:00 AM

Hahaha. Ok ini lawak. Btw thanks bagi tips. Hahhaha :DDD

::link exchange::

::LINK EXCHANGE:::

 
.Rajihah_Razali. Powered by Blogger.


Related Posts with Thumbnails

Popular Posts

Add, Follow & Share
Bookmark and Share
Get This Gadget