.

.

Search This Blog

Category

Sunday, November 15, 2009

2012


filem 2012 ni adelah filem yg agak t'bru jgk ar kat industri filem skrg.. Filem ni b'kisarkan tntg kisah hri kiamat, lbih krg mcm dlm citer
The Day After Tomorrow ar,..
citer ni diarahkan oleh org kristian... erm... maju btol pemikiran diorg ye, dh fikir psl hri kiamat, tp dose b'lambak2 gak..

ok, sbut psl filem ni ngan sensitiviti org mlyu, ade sesetengah individu mmbri pndpt yg filem ni ptut diharamkan di Mlaysia sbb mgkin akn merosakkan akidah t'utama remaja2 skrg yg akidah & akhlaknye dh agk t'pesong sdikit.. ye la, bile diorg tgk filem ni, x psl2 scre otomatiknye diorg pcaye yg kiamat akn t'jd pd 21 dis 2012, hri jumaat lak tu (mngikut ramalan org kristian).. klau ikut islam, b'dose la main ramal2 hri kiamat ni.. hri kiamat ni leh t'jd bile2 mase je...

tp, ade la jgk pndgan sesetengah lg individu, yg filem ni bgus jgk ditayangkan, bkn sbb utk kep'cayaan yg kiamat ni leh b'laku taun 2012, tp pndgan diorg yg filem ni mgkin boleh mmbri sdikit keinsafan kpd manusia zmn skrg yg dh ntah pape ntah.. bile tgk filem ni, mgkin diorg jd tkut ngan kekuasaan Allah, pstu trus taubat malah mgkin mmbuatkan mrka lbih b'sedia mghdpi hri kiamat ataupun hri kematian mrka...

Ermm... aku x tau ar nk sokong pndgan yg mne satu, sbb kedue2 pndgan ade la kbnran jgk, cme ats keimanan seseorg la nk terime kesan filem ni cmne, nk p'caye ke, atau nk insaf... wlaupun aku ni xlah kuat mne iman, tp Alhamdulillah, aku x p'cye lg ngan tarikh ramalan tu bile aku tgk citer ni (wlaupun ak x tgk lg.. ish3).. tp klau keinsafan tu, mgkin ade kut.. tp klau org dh mcm aku ni, aku rase insaf kjp je kut... hehe... (jgn jd cam aku eh, x baik)....

sekian,
ubi kayu cicah nyor,
jom mkn lempeng nyor......
(waa, bestnye...)





- RAJIHAH RAZALI - BOLEH PANGGIL GEE - COMPUTER SCIENCE STUDENT - COMEL - GATAL - SOMBONG - ANNOYING - COLOURFUL - KECIK -

0 comment:

::link exchange::

::LINK EXCHANGE:::

 
.Rajihah_Razali. Powered by Blogger.

Blog Archive



Related Posts with Thumbnails

Popular Posts

Add, Follow & Share
Bookmark and Share
Get This Gadget