.

.

Search This Blog

Category

Monday, November 16, 2009

sinetron indonesia.. pndgan korg..?


Bagi saper2 yg rutin hariannye dok ngadap tv 24 jam, msti kdg2
korg bosan jgk sbb byk sgt citer2 indonesia t'siar
kat saluran2 tv Malaysia.... bkn 1 atau 2 channel, tp mcm2
channel tv kat ngra kite ni dijajah ngan sinetron2
indon.. tv2, tv3, astro ria, astro prima, astro aruna,
& tv9.. dh la setiap sinetron tu ade beratus2 episod..
plik gak, cmne org melayu kite leh mnat ngan drama yg x
abis2..? aku rase drama melayu jauh lbih best dri drama indon..






sekar : 149 episod

Puteri yang terbuang : 60 episod


Soleha : 98 episod


Bawang Putih Bawang Merah : 108 episod


masalah drama2 indon ni plk, byk sgt cerita die yg
x logik.. klau x logik skit tkpe, ni mmg btol2 x logik..
ade ke ptut klau kene rompak ke, kne culik ke,
pengsan tgh jln ke, ape ke, msti/confirm/sure yg tlg
diorg tu org yg die knl... klau x knl pun, msti yg tlg
die tu stat b'knalan, pstu lamer2 jtuh hati.. lg 1 yg x logiknye,
klau kemalangan msti cedera parah wlaupun luka tu
sbsar duit 20 sen je... x p'lu jahit pon.. Wlaupun patung yg jd model
bju jtuh, trus cdra parah siap kene bedah lg.. pdhal klau kene bdk2 pon,
x luka lg, siap boleh b'lari plk tu.. klau aku tgk citer indon ni, siap
aku leh jd pengarah lg.. majoriti mnde yg aku teka tu, btol..
tp kdg2 aku tgk citer indon tu sbb t'pakse jgk,,,
cthnye sinetron soleha,
aku terpakse tgk drama tu sbb aku nk tgk hero die
yg ensem, Baim Wong atau wataknye lam citer tu, Erfan..
klau x, mmg aku x tgk dh citer tu.. aku stat tgk soleha pon
lps aku tgk baim wong tu semat sgt..
hahaha...




walau mcm mne pon, aku ttap heran, knp org Malaysia ske
siar & ske tonton citer indon..... amende yg bestnye? klau citer
indon tu die buat logik, xpe la jgk.. dh la kdg2 agama diorg islam,
tp x mcm islam... pegang anjing la, cium2 mulut la, relak je
diorg public kan.. tp time ssh pndai plk sbut Ya Allah, berdoa, smbhyang,
mtk ampun ngan tuhan.. heran2... p'kare2 cmni leh mempengaruhi
fikiran knk2 kcik.. kdg2 org bsr pon leh t'pengaruh... Tp walau aku x ske
citer indon, aku ske ngan band2 indon.. suare diorg sedap, lagu diorg pun best..
lg best dri lgu2 Malaysia...





- RAJIHAH RAZALI - BOLEH PANGGIL GEE - COMPUTER SCIENCE STUDENT - COMEL - GATAL - SOMBONG - ANNOYING - COLOURFUL - KECIK -

0 comment:

::link exchange::

::LINK EXCHANGE:::

 
.Rajihah_Razali. Powered by Blogger.

Blog Archive



Related Posts with Thumbnails

Popular Posts

Add, Follow & Share
Bookmark and Share
Get This Gadget