.

.

Search This Blog

Category

Saturday, November 14, 2009

kjdian mggu lepas..,,


mlm rabu or khamis lps, parents aku nk gi umh bos ayh aku,
sbb diorg nk gi smg hajat smpena bos aku nk gi mekah,
ye la, skrg kan musim haji.. parents aku gi lps smyg maghrib dh,
tp diorg blik lam kul 11... heran jgk aku, xkan smyg hajat smpai lamer cmtu..
rupe2nye ade kejadian disebalik p'jlnan mlm tu..


mase on da way parents aku nk gi umh bos die tu,
time diorg smpai kat traffic light,
diorg berenti ar sbb lmpu merah, mcm bdk2 biase ckp,
merah tnda berenti, ijau tnde jln..
mase berenti tu,diorg nmpk la sorg pompuan bwk moto
laju, dh tu lggar lmpu merah plk...
x smpai 5 saat, lmpu pun ijau, so parent aku
pun gerak lah.. tibe2 diorg dgr bunyi 'gebeboommmmmm!!!'
ayh aku pon ckp la, "horr... kene doh...."
lbih krg gitu la ayt die... mak aku plk blur, jd t'tnye2 la mnde
yg kene...... lps dgr bunyi tu, ayh aku sgje slow kete die,
pstu nmpklah sorg bdk kcik t'baring ats jln.. plik jgk,
td nmpk sorg je pompuan, ni bdk kcik plk ats jln,
dh tu x nmpk pon pompuan td.. rupe2nye pompuan tu bwk ank die,
die plk t'cmpk kat sbrang jln...
dgn pntas dan sgranya, ay aku pon stop kete die,
cpt2 mak aku agkat bdk tu hntr gi hospital... mak bdk tu plk parent ak biarkan
ambulans gi ambik... yg geram dan bangangnye, ade ke ptut org lain
tgk je, malu nk gi tlg........ mmg bangang..
mak aku ckp, bdk tu mcm parah jgk, abis luka ats kpla
smpai x nmpk kening, dh tu mmg byk giler darah ats jln.. bju mak aku
pun pnuh darah sbb agkat bdk tu..
lps mak aku smpai kat hospital, ambulans bru je nk b'tolak,,
ade ke ptut.. lps je ayh bdk tu dtg, parent aku smbung p'jlnan ke
umh bos die... tp sblum tu mak aku bsuh la bju die dlu..


hri sbtu plk, bru aku tau, rupe2nye bdk yg accident mlm tu
ialah cousin kps jiran aku, nana.. mak bdk tu adelah adk bongsu kpd mak
nana, die bru je umur 24 thun.... bdk tu umur 4 thn...
innalillah, mlm tu jgk ajal bdk tu dh smpai, kple die &
organ dlman die pecah.... mak die plk koma,
ari sbtu (kelmarin) mak die pergi mghadap ilahi...
yg mnyedihkan, aku bru tau yg pompuan tu ade sorg lg ank kcil, iqram yg
bru je umur 6 bln.. sian kat ank die, kcik2 dh khilangan mak...
dh tu plk, mak die accident time on da way nk gi beli susu ank die..
rase cam nk nangis je bile aku dgr cmtu...
sbut psl laki die,, huh.... meraung bgai nak rak (xde la meraung, cme nk umpamakan je),
ye la, sape x nangis klau dh keadaan mcm tu..

dgr citer, pompuan tu jnis b'hemah jgk, xde la bwk moto
lju2, xde la lggar lmpu isyarat, xde la x pkai helmet...
tp nape ntah mlm tu die lggar abis...
mgkin dh mmg ajal die mlm tu, mgkin tuhan
sje nk jdkan kemalangan tu sbgai punca kematian diorg..
moge2 roh diorg dicucuri rahmat..
aminn...




- RAJIHAH RAZALI - BOLEH PANGGIL GEE - COMPUTER SCIENCE STUDENT - COMEL - GATAL - SOMBONG - ANNOYING - COLOURFUL - KECIK -

0 comment:

::link exchange::

::LINK EXCHANGE:::

 
.Rajihah_Razali. Powered by Blogger.

Blog Archive



Related Posts with Thumbnails

Popular Posts

Add, Follow & Share
Bookmark and Share
Get This Gadget