.

.

Search This Blog

Category

Wednesday, December 22, 2010

ianya makanan, ok?






hari tu mase kat sekolah, ade la cakap pasal makanan. pastu cikgu bio
aku ade la sebut pasal perut lembu. bila aku dengar je perut lembu,
perghhh.. tibe2 aku terbayang makanan yang lazat itu. sama ada colek
perut, bihun sup perut dan sebagainye la. lagi2 kalau perut mude tu,
lazat sehingga menjilat taik gigi.


*wahhh. terliur pulak bile tengok ni.



tapi aku heran, hampir majoriti kelas aku bile dengar cikgu aku sebut orang
makan perut lembu, semuenye mengeluarkan bunyi yang same, iaitu satu bunyi
yang berbunyi 'eeiiiii'. maksudnye, geli la tu.


heran aku. perut lembu tu kan makanan. kenape perlu geli? adekah perut
lembu itu menggeletek diorang? kalau ye pun tak suke, jangan la cakap geli.
kan ianya makanan jugak. lagi satu biasenye yang orang geli nak makan ialah
kulit ayam. hei, tau tak, kulit ayam tu kalau digoreng lebih rangup dari
biskut diet tau. bile korang kunyah je mesti ade bunyi 'krukk krukk'.




sume tu kan makanan dan rezeki. kalau tak suke, cakap tak suke dah la.
bukannye kotor pun. kalau kotor takde la pulak orang nak makan.
lain la kalau binatang yang bernama b**i, yang tu sah2 najis. korang nak
cakap geli lagi luga lagi loya pun takpe.



p/s: jom makan bihun sup perut. lapor le.


- RAJIHAH RAZALI - BOLEH PANGGIL GEE - COMPUTER SCIENCE STUDENT - COMEL - GATAL - SOMBONG - ANNOYING - COLOURFUL - KECIK -

0 comment:

::link exchange::

::LINK EXCHANGE:::

 
.Rajihah_Razali. Powered by Blogger.


Related Posts with Thumbnails

Popular Posts

Add, Follow & Share
Bookmark and Share
Get This Gadget