.

.

Search This Blog

Category

Monday, January 24, 2011

kat kubur pun nak ponteng


semalam pegi jalan-jalan. ronda-ronda ngan van suzuki ERV yang kemungkinan
enjin die boleh mati kat tengah jalan sambil pegang baby yang ngade2.
time tu aku pegi bandar, makan, pastu nak pegi umah mak sedara kat Gong badak.

macam biasa, hobi aku lam kete memang suke tengok kiri ngan kanan, tengok
lembu berak, tengok makcik2 beli kuih, tengok abang2 hensem yang solo.
pastu aku ternampak la satu tanah perkuburan. nampak macam ramai orang.


nak cakap ade kematian, macam tak logik, sebab biasanya kalau ade orang mati,
orang ramai lagi, pastu mesti nampak pak imam. ni ade la dalam sepuluh orang.
aku pun intai la kut celah2 pagar die, eh, sumenye pakai uniform sekolah.

kakak aku cakap, "ponteng la tu".
ishh. sampai kat tanah kubur pun diorang nak ponteng. ape nak jadi la
ngan budak-budak zaman sekarang. takde langsung perasaan takut tu.
tak terbayang ke diorang, diorang akan masuk kubur jugak. tengok baju
tu mesti dah terbayang, sebab baju sekolah kaler putih, lebih kurang je
ngan kain kapan.


kalau datang kubur tu semata-mata nak insaf, takpe la. mane tahu kot2
ustaz diorang suruh pegi kubur biar insaf sikit. ni tak, duduk kat kubur
bergelak ketawa sembang perkara2 tak berfaedah. nasib baik diorang 
tak pijak2 kubur.

malu bile aku tengok budak2 melayu perangai hampeh camtu. sikit
pun tak timbul perasaan takut, malah boleh lepak2 sembang bile duk kat kubur.
aku kalau lalu je tepi pagar kubur, dah rase takut. bukan takut hantu, tapi
insaf sebab kite pun bakal duduk kat sane jugak nanti. betapa kerasnye hati
diorang ye, sebab hati aku ni dah keras, tapi masih ade perasaan. tapi diorang
 langsung takde perasaan.

pic: google


- RAJIHAH RAZALI - BOLEH PANGGIL GEE - COMPUTER SCIENCE STUDENT - COMEL - GATAL - SOMBONG - ANNOYING - COLOURFUL - KECIK -

0 comment:

::link exchange::

::LINK EXCHANGE:::

 
.Rajihah_Razali. Powered by Blogger.


Related Posts with Thumbnails

Popular Posts

Add, Follow & Share
Bookmark and Share
Get This Gadget