.

.

Search This Blog

Category

Sunday, January 09, 2011

pontianak?




hujan semakin lebat. detumm detamm detumm detamm.
begitulah bunyi-bunyi angin kencang. dulu kipas buka paling
maksimum pun panas kemain lagi. tapi sekarang takyah buke
kipas pun terpakse pakai stoking macam orang tengah berpantang.

tibe-tibe teringat pulak kat satu story time duk kat hostel
dulu. tapi takde kene mengena pun cuaca ujan ni.

dulu penah jugak aku duk kat hostel setengah tahun, time form 1.
penah satu malam tu, member aku kejutkan aku ajak pegi tandas.

'kacau betul minah ni, aku baru je nak layan feeling
mimpi ngan abg botak' 





tapi sebab aku ni seorang member yang prihatin,
dalam keadaan nampak tak nampak je, aku teman je la.

oleh sebab katil member aku kat atas, lepas balik dari toilet die tidur
atas katil aku sebab malas nak naik atas katil die, katenye la. entah
betul entah tidak, kot2 memang dah spesies penakut.



suasana dalam bilik gelap. senyap sunyi sepi time tu. memang semua
penghuni-penghuni hostel dah tido.
tiba-tiba time mata nak lelap tu, aku dengar la satu bunyi. halus2 nyaring2
gitu. kadang-kadang bunyi macam orang nyanyi, kadang-kadang macam orang
nangis. aiseh, tak sedap hati dah ni. tambah pulak seperti yang sedia maklum,
tinggal kat hostel. biase la, macam-macam cerita seram pasal budak hostel
penah orang cakap. sebut je hostel, pasti orang kaitkan ngan citer seram.


"gee, ko dengar tak bunyi macam orang nyanyi tu?" 


member sebelah aku
berbisik. aik, die pun dengar gak ke? tapi minah ni pun, kalau dah dengar
tu buat bodo dah le, nanti makin bende tu datang dekat.

"dengar jugak. bunyi ape tu?" 


cess. buat-buat tanye pulak. padahal dalam
hati dah cuak ni. adekah pontianak? langsuir? pocong? toyol?





"tuu. kak dilla yang nyanyi. mula-mula aku ingatkan 'benda' jugak. tapi
jenguk sane nampak kak dilla duk main henset." 


lorhh.. kak dilla rupenye, senior aku. cesss. kemain lagi aku suspen.
dalam hati aku sumpah seranah kau kak dilla. haha~


- RAJIHAH RAZALI - BOLEH PANGGIL GEE - COMPUTER SCIENCE STUDENT - COMEL - GATAL - SOMBONG - ANNOYING - COLOURFUL - KECIK -

0 comment:

::link exchange::

::LINK EXCHANGE:::

 
.Rajihah_Razali. Powered by Blogger.


Related Posts with Thumbnails

Popular Posts

Add, Follow & Share
Bookmark and Share
Get This Gadget