.

.

Search This Blog

Category

Thursday, April 21, 2011

jangan malu untuk berbahasa inggeris walaupun kucar-kacir


"hey, let's play cook-cook! u want join me?"

" i feel sleepy. lets sleep together-gether"

"can i adjust u? i think u so handsome. i think we are matching
because i cute too"

macam hampeh je kan, speaking camtu. kalau korang speaking camni
kuat2, sah2 ade yang akan mengate,

"Bi tunggang langgang, ade hati nak cakap omputeh. gedik!"

kalau aku pun, pasti aku akan cakap camtu gak. tapi ape aku nak tulis kat
sini, kenape orang melayu mesti berpikiran macam tu? (termasuk la aku sendiri).

padahal, sepatutnye walaupun pada awalnya english kite kucar-kacir, bila
dah slalu practise lama2 bagus la bi kite. bak kate orang, belajar dari kesilapan 
ataupun learn from mistake. tapi bile kite speaking skit, ade la
yang tak puas hati, cakap bajet pulak.

*i love this quote


aku mengaku, aku pun camtu gak, malu bila nak speaking sebab tak pandai bi.
tapi kalau tak practise, bila la nak pandai. dan aku jugak macam orang2 melayu
lain, bila orang cakap omputeh skit, mesti akan cakap, 

"tak pandai bi takyah speaking la"

ye, aku ngaku aku pun sikap camtu gak. tapi kalau kita speaking ngan mat2 salleh,
takde pun diorang berpandangan begitu. malah mereka makin menyokong dan
mengajar kite tentang bi.

jadi alternatif aku untuk lebih mahir dalam bi, aku cari la rakan2 antarabangsa.
walaupun ayat aku tunggang langgang, asal diorang paham dah. lama2
insyaallah bi aku akan ok kot. learn from mistake.




p/s:
jadi pengajarannya, jangan mengate kalau orang nak berspeaking ngan korang.
just support je.








- RAJIHAH RAZALI - BOLEH PANGGIL GEE - COMPUTER SCIENCE STUDENT - COMEL - GATAL - SOMBONG - ANNOYING - COLOURFUL - KECIK -

0 comment:

::link exchange::

::LINK EXCHANGE:::

 
.Rajihah_Razali. Powered by Blogger.


Related Posts with Thumbnails

Popular Posts

Add, Follow & Share
Bookmark and Share
Get This Gadget