.

.

Search This Blog

Category

Thursday, April 21, 2011

surat 'cintaku' a.k.a surat saman


hari ni hari malang kot bagi aku. petang tadi, macam
biasa aku kuar gi joging ngan member2 aku, tapi hari ni aku
kuar awal sket sebab member aku nak isi minyak moto tambah
pulak aku nak topup.

mula-mula aku baik, pakai helmet walaupun tunggang langgang skali.
lepas je topup and isi minyak sume, aku siap la nak pakai helmet, maklum
la, kawasan aku nak joging tu agak danger, orang cakap slalu gak ade roadblock.


tibe-tibe, member aku pun bermula hasutannye,


"malas la aku pakai helmet, dekat je"


aku ape lagi, join la skali, ye la kepala ni dah srabut nak tampung
helmet yg tak berape nak cantik tu.


peh peh pehhh... motor pun bergerak. nampak traffic light merah, tapi aku
teruskan gak sebab aku nak belok kiri, bukan gi straight pun. pahtu nampak
la orang buat keje, sapu jalan.


ok, aku wat bodoh je. eh kawan aku berenti pulak. pesal pulak minah ni gi
berenti tepi jalan?


eh rupe2nye JPJ duk wat roadblock. hahah! sian pulak JPJ disangkekan
orang sapu jalan.


dan part yang paling aku suke, aku tak pakai helmet, sah2 la kene saman kan?
rase cam taik je mase tu. hampeh btol, elok2 pakai helmet yang gi buang helmet
tu sape suruh?


dalam hati cakap, "hah ko tanggung ar sendiri!"


nasib baik abang JPJ tu cam tak garang sangat, cakap ok je. lepas je dapat
surat 'cinta' aku tu, aku terus blah sambil cakap,


"terima kasih" dan dibalas pulak oleh abang JPJ tu ngan ucapan "sama2".
dan aku pun meneruskan perjalanan dengan membawa motor tanpa menghiraukan
orang lain.


p/s : pergh.. taik btol! sob3.



surat cinta aku..








- RAJIHAH RAZALI - BOLEH PANGGIL GEE - COMPUTER SCIENCE STUDENT - COMEL - GATAL - SOMBONG - ANNOYING - COLOURFUL - KECIK -

2 comment:

Kumbang Jingga said... at Apr 21, 2011, 12:34:00 PM

sabor erk...dulu KJ pernah kena saman sebab motor takde cermin sisi..tapi lebih 2 bulan pastu g nak bayar saman kt pejabat pos tapi dalam record takde..so kenkadang abang polis kesian kan kita dia tak masukkan dalam sistem hehehe

gEe said... at Apr 21, 2011, 1:52:00 PM

ye ke? untung la klau cmtu. hrp2 nsib sy pun akn cmtu gak.

::link exchange::

::LINK EXCHANGE:::

 
.Rajihah_Razali. Powered by Blogger.


Related Posts with Thumbnails

Popular Posts

Add, Follow & Share
Bookmark and Share
Get This Gadget