.

.

Search This Blog

Category

Tuesday, March 15, 2011

grafik di dinding tandas amat cantik


minggu lepas aku ngan member ade la pegi sekolah,
gi hantar buku sambil jenguk cikgu2.

tibe2 rase nak pegi toilet, so aku pun menuju la ke destinasi
tersebut.
masuk je toilet, macam2 perasaan ade, terkejut, malu, sakit ati,
macam2 la.


kenape?

keadaan tandas masih same cam dulu, iaitu macam2 tulisan dan rupe bentuk
ade kat dinding ngan pintu tandas. kalau grafik cun yang boleh menarik perhatian
orang masuk tandas tu takpe la jugak. ni macam2 yang dicarutnye, nak tengok
pun tak sanggup.

kebanyakan gini la perangai orang melayu bile kat tandas awam. ade je yang
gatal tangan nak hias dinding tu.


"jangan conteng kat sini"

"abis kau conteng takpe pulak"

"kau pun conteng jugak"

yang ni ayat paling biase kalau jumpe kat tandas. dan majoriti hiasan kat dinding
tandas sekolah aku tu pasal kutuk mengutuk dan carut mencarut. kadang2 tengok
macam tempat pembunuhan pun ade.


yang paling aku takleh lupe, mase aku form 2 atau form 3.
mase tu aku duk skolah agama. walaupun sekolah agama, korang jangan
ingat mentaliti budak2 sekolah tu bersih sangat.

ade la satu tandas kat sekolah agama aku dulu, bukan setakat conteng, tapi
ade la makhluk tuhan yang tidak diketahui, lukis alat sulit lelaki besar2 gitu.
aku tak tahu la kot2 diorang nak try ajar subjek reproduction kat member2
diorang, tapi budak sekolah agama pun ade yang berperangai lucah camtu.

kenape orang suke sangat hias tandas awam/sekolah yang dah tersedia cantik?
lagi2 budak2 sekolah.  malu aku jadi rakyat Malaysia kalau camni.



*pasni jadi rakyat Myammar pulak.






- RAJIHAH RAZALI - BOLEH PANGGIL GEE - COMPUTER SCIENCE STUDENT - COMEL - GATAL - SOMBONG - ANNOYING - COLOURFUL - KECIK -

0 comment:

::link exchange::

::LINK EXCHANGE:::

 
.Rajihah_Razali. Powered by Blogger.


Related Posts with Thumbnails

Popular Posts

Add, Follow & Share
Bookmark and Share
Get This Gadget