.

.

Search This Blog

Category

Wednesday, March 16, 2011

salah seorang kawan aku dah meninggal


dulu setiap kali abis waktu sekolah, aku ngan member2 kerap la
singgah kat kedai makan depan sekolah tu. tokey kedai die aku panggil
Abe. tokey ngan pekerja sane orang Thailand.



*kedai Abe. (abaikan budak2 sekolah tu)

ade la sorang pekerja kedai tu, nama die Uhang, aku agak baik ngan die. selalu 
gak ar gurau ngan die tu. tapi persahabatan aku ngan die tak lama sangat, 
sebab ade la kawan Uhang, aku tak tahu la ape yang die cakap kat Uhang, tapi
die telah menimbulkan krisis antara aku dan Uhang.

agak lama gak kitorang tak bercakap. kalau aku pegi kedai die pun, die pandang
pun tak. sampai sekarang memang aku tak tahu punca dia bersikap camtu kat aku.

pastu lepas cuti sekolah panjang, ataupun kedai tu tutup lame, aku dah lupa
dah, tapi yang pasti, lepas aku lamer tak pegi kedai die, bila dah lepak balik tu,
Uhang takde kat kedai. begitulah esoknye dan seterusnye.

aku ingat Uhang berenti, ataupun gi keje kat kedai satu lagi, sebab Abe ade
satu lagi kedai makan. lepas dua tahun berlalu, aku pun rase cam nak mintak
maaf je, dan nak kontek balik ngan Uhang, sebab mane la tahu kot2 selame
ni aku yang salah. aku pun taknak putus hubungan tanpa sebab, sebab dia penah
rapat ngan aku dulu.

*nama Uhang dalam tulisan Thailand. mase ni aku suruh Uhang tulis
nama die, saje nak tengok tulisan Thailand.

hari tu lepas aku gi lawat sekolah aku dulu, aku singgah la balik kedai Abe.
lepas bayar, aku tanye la Abe,

"Abe, Uhang kat mane sekarang? rindu die la. hehe"

pastu Abe tengok aku, dengan selambe die cakap,

"Arwah dah"

aik? Abe ni mende camtu main2 pulak. ye la, muke tak serius langsung.
lagi satu Abe ni memang suke main2.

"tengok tu, serius la Abe,"

"betul la. Uhang dah mati la"

aku tengok bini die yang duk kat sebelah, bini die pun kate,

"ye, die dah takde."

"kenape?"

"eksiden. dah dua tahun dah."

"eksiden kat sini ke, kat Thailand?"

"kat sini la."

ape yang mampu aku cakap, "owh, ok."

memang terkejut giler mase tu. aku ingatkan selame ni Uhang duk Thailand,
dan Uhang berenti keje. rupe2nye die dah lame pergi. 

sedih dan terkejut, sume ade. member2 aku pun cakap muke aku lain giler
maser tu. yang aku terkilan, aku bergaduh ngan die sebelum die pergi. macam
tak percaye pun ade. setelah 2 tahun, baru aku tahu kawan aku dah takde kat
bumi ni lagi.

*Arwah Uhang

harap2 roh beliau dicucuri rahmat. Al-fatihah.

*sedih sangat.








- RAJIHAH RAZALI - BOLEH PANGGIL GEE - COMPUTER SCIENCE STUDENT - COMEL - GATAL - SOMBONG - ANNOYING - COLOURFUL - KECIK -

2 comment:

Azyan said... at Mar 19, 2011, 6:45:00 AM

al-Fatihah gak buat arwah.
:') sya pon prnah hilang kawan.Last time ngan dia pon x smpat nak mintak maaf.Siap abai dia mcm tu ja.Sampai skrg rsa bersalah tu x hilang.Cuma boleh doa ja kat arwah.

takemyheart said... at Mar 26, 2011, 6:26:00 PM

gee... cerita yang menusuk hati... epul pn ciap kuar ag airmata... xper gee... yang pegi tetap pegi... epul pn cm gee jgk... sat g epul cter lam blog bru 2 ekk,... dont be sad...

::link exchange::

::LINK EXCHANGE:::

 
.Rajihah_Razali. Powered by Blogger.


Related Posts with Thumbnails

Popular Posts

Add, Follow & Share
Bookmark and Share
Get This Gadget